Для педагогів
Правила, яких має дотримуватися вчитель щодо невстигаючих учнів
• Не ставте невстигаючого учня в несподівану ситуацію «запи¬тання — відповідь»; дайте учневі можливість підготуватися та обмір¬кувати відповідь.
• Бажано, щоб учень відповідав не усно, а письмово.
• Засвоєння великого за обсягом, різноманітного складного матеріалу не давайте відраду; розділіть його на окремі інформацій¬ні шматки і подавайте поступово, в міру засвоєння.
• Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати новий, тіль¬ки-но засвоєний на уроці матеріал; відкладіть опитування на нас¬тупний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
• Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумни¬ця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
• Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
• Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
• Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійну, а не неврозну обстановку.
Кодекс честі вчителя
Учителем може бути кожен, хто не дозволяє собі негідних вчинків.
Кожен кандидат на посаду вчителя зобов'язаний пройти тестування на:
• фахову придатність;
• компетентність з обраного предмету;
• психічні, моральні та етичні якості;
• комунікабельність;
• На вільні вакансії приймаються кандидати, які пройшли конкурсний відбір у відповідному навчальному закладі.
Права та обов'язки вчителя (передбачені нормами моралі)
Учитель має право:
• на свободу совісті, інформації;
• на вільне висловлювання власних поглядів і переконань відповідно до морально-етичних норм;
• на захист фахової честі та гідності;
• на підвищення кваліфікації;
Обов'язки вчителя (основні моральні якості вчителя)
• Бути чесним порядним.
• Уникати всього, що може зашкодити власному авторитетові.
• Любити своїх учнів, сприяти їхньому інтелектуальному та моральному становленню, у кожному бачити особистість.
• Об'єднувати суспільні інтереси з інтересами кожного, щоб турботи колективу стали особистими турботами кожного.
• Бути гуманістом. (Гуманізм — ставлення до людини як до вищої цінності на землі.)
• Щиро цікавитися справами іншої людини, бути доброзичливим, допомагати порадою, співчувати горю, визнавати право кожного на щастя.
• Виховувати в собі доброту, чуйність, сердечність, ввічли¬вість, шляхетність, делікатність, самовідданість, вимогливість до себе.
• Любити батьківщину.
• Доводити це результатами власної праці.
• Мати почуття власної гідності. (Гідність учителя — шанування власних чеснот за поважного ставлення до чеснот навколиш¬ніх).
• Шанобливо ставитись до учнів, колег, батьків.
• Дотримуватись моральних та етичних норм суспільства, свого колективу (Моральність — внутрішні та духовні якості, якими керу¬ється людина, етичні норми; правила поведінки, обумовлені якостями. Мораль — моральні норми поведінки, стосунків, а також сама мо¬раль).
• Ефективно використовувати науковий потенціал для вирішення освітніх і виховних завдань.
• Удосконалювати теоретичні знання та практичні навички пе¬дагогічної майстерності, зокрема норм моралі.
Учитель не має права:
• Принижувати честь і гідність учнів і колег.
• Виявляти ненависть до учнів і колег.
• Зневажати інші народи та культури.
• Залучати дітей до праці, яка непередбачена загальноосвіт¬німи програмами, навчальним планом і статутом школи.
• Визначити навчальні навантаження, які перевищують норми, за¬тверджені органами охорони здоров'я.
• Зазіхати на гідність учителя, учня, батька. (Почуття власної гідності — визнання своїх позитивних якостей, скромність).
Немає коментарів:
Дописати коментар